Renovatie en Onderhoud Ittersummerlanden


In opdracht van woningcorporatie deltaWonen maakte Nikkels bouwbedrijf een aantal complexen in de wijk Ittersumerlanden in Zwolle energiezuiniger en comfortabeler. Hierdoor wordt het voor huurders makkelijker om op energieverbruik en energiekosten te besparen.

Het onderhoud aan de woningen werd groots aangepakt. Keukens, badkamers, cv-ketels en toilet werden vervangen en er werden energiebesparende voorzieningen aangebracht. Ook het schilderwerk kreeg een opknapbeurt. De werkzaamheden zijn vlot en soepel verlopen. Dat komt volgens Emiel Nikkels, projectleider Renovatie en Onderhoud, door een goede voorlichting en begeleiding.

Een woonconsulent begeleidt bewoners
“We hebben voor dit project onze woonconsulent ingezet die de bewoners van A tot Z heeft begeleid. Zowel in de aanloop naar het project als tijdens en na afloop van de werkzaamheden. Want we snappen dat het voor bewoners ingrijpend is wanneer er dagelijks ‘vreemde’ mensen in en uit hun woning lopen. Dat mensen vragen hebben over wat er allemaal gaat gebeuren en behoefte hebben aan duidelijkheid en begeleiding is logisch“, weet Emiel Nikkels.

Duidelijke communicatie met bewoners
In nauw overleg met woningcorporatie deltaWonen stelde Nikkels vooraf een bewonersbrochure samen. Emiel Nikkels vervolgt: “In de bewonersbrochure hebben we het hoe en waarom van de renovatie uitgelegd en een duidelijk planning aangereikt in de vorm van een scheurkalender. In een modelwoning konden bewoners vervolgens keuzes maken v.w.b. tegels en sanitair. En voor bewoners die tijdens de werkzaamheden even wilde ontsnappen aan de werkzaamheden, was er een rustwoning ingericht. Hier kon men terecht om even een kop koffie te drinken, te douchen, tv te kijken of een was te draaien ”. Aanvullend werden bewoners regelmatig via een nieuwsbrief geïnformeerd over de voortgang van de werkzaamheden. En op een speciale projectwebsite was alle informatie nog eens na te lezen. Ook was onze woonconsulent op vaste tijdstippen in de week aanwezig in de wijk en was zo het aanspreekpunt voor vragen.

“Door bewoners goed te informeren en naar hen te luisteren is het project soepel en vlot verlopen. Het resultaat? Bewoners zijn erg tevreden over het verloop van het project en hun vernieuwde woning. En daar doen we het natuurlijk voor!”, besluit Emiel Nikkels.

Eens sparren over het (groot)onderhoud aan uw woningbezit? Bel ons voor een vrijblijvende afspraak.